Career at Skills | Team Farner

About us

Our agency has been one of Austria’s top communications agencies for four decades now. We serve renowned companies and institutions, from start-ups, leading Austrian companies and international corporations to public institutions, think tanks and NGOs. As part of the Team Farner Group, we are active throughout Europe (with 18 agencies and 700 colleagues in six countries) and have an excellent international network.

However, we also work pro bono and regularly support associations and initiatives, and are particularly committed to sustainability and a democratic society.

What makes us special

We are a diverse team – with different backgrounds, talents and interests. What unites us? Our passion for communication. We work creatively, with a focus on results and solutions, which is why we are one of the most award-winning communications agencies in Austria and Europe.

Our work culture? Personal initiative instead of strict hierarchies. Whether Account Assistant or Senior Manager, we give every team member the chance to grow with new challenges and develop personally and professionally.

What we’re looking for

We are always on the lookout for interesting personalities and new talents who share our enthusiasm for communication and enrich our team with creative ideas and new approaches. At Skills, you can expect great colleagues and a working environment that encourages and challenges you: From strategy consulting, campaign design and media work to topics such as sustainability, employer branding and social media – your everyday life is guaranteed to be varied.

In addition to exciting projects, we offer you:

  • Flexible working hours and working from home so that you can combine your studies or special phases of life with your job.
  • A mentoring program to provide you with the best possible support on your career path.
  • An open feedback culture and comprehensive training opportunities for your personal development.

Current job offers

PR- UND KOMMUNIKATIONSBERATER:IN (m/w/d)

Werde Teil von Skills | Team Farner! 🚀

Du willst in einem tollen Team an spannenden Projekten arbeiten und mehr als nur einen langweiligen 9-to-5-Job?

Dann bist du bei Skills | Team Farner, einer der fĂĽhrenden Kommunikationsagenturen in Ă–sterreich, genau richtig. Wir arbeiten mit Start-ups, internationalen Konzernen, öffentlichen Institutionen und auch NGOs zusammen – und gestalten die Zukunft der Kommunikation kreativ, nachhaltig und innovativ.

Als Teil der Team Farner-Gruppe sind wir europaweit tätig und international hervorragend vernetzt. AuĂźerdem zählt Skills zu den meistausgezeichneten Kommunikationsagenturen Ă–sterreichs und Europas. In unserer täglichen Arbeit unterstĂĽtzen zahlreiche Vereine und Initiativen pro bono und engagieren uns dabei besonders fĂĽr eine nachhaltige und demokratische Gesellschaft.

Wir matchen, wenn:
  • du dich fĂĽr Kommunikation begeistern kannst.
  • du mindestens zwei Jahre Berufserfahrung in der PR-Branche hast. 
  • du dich fĂĽr Medien, Wirtschaft und Politik interessierst und aktuelle Geschehnisse verfolgst.
  • Qualität und Genauigkeit fĂĽr dich selbstverständlich sind.
  • dein Deutsch (in Wort und Schrift) ausgezeichnet ist.
  • du Teamspirit mitbringst und an neuen Herausforderungen wächst.
Bei uns erwarten dich:
  • spannende Kommunikationsaufgaben und Kampagnen 
  • (internationale) Projekte fĂĽr interessante Kunden 
  • eigenverantwortliches und kreatives Arbeiten 
  • umfassende Weiterbildungsangebote (u.a. in der internationalen Team Farner-Academy) 
  • ein junges, engagiertes Team 
  • ein Mentoring-Programm fĂĽr individuelle BedĂĽrfnisse
Deine Benefits bei uns:
  • keine All-in-Verträge 
  • flexible Arbeitszeiten und Homeoffice
  • eine Bewegungs- und Gesundheitsapp fĂĽr alle Mitarbeiter:innen
  • WohlfĂĽhlatmosphäre: modernes BĂĽro in Naschmarkt-Nähe – mit sonniger Dachterrasse
  • SpaĂźgetränke (Kaffee, Tee, Mineral, Cola, Apfelsaft)
  • obligatorischer Obstkorb 
  • lustige Team-Events 

Wir bieten eine Vollzeitanstellung (38,5 Stunden/Woche), ein Brutto-Monatsgehalt ab 3.000 Euro mit Möglichkeit zu entsprechender Überzahlung, je nach Qualifikation und Berufserfahrung. Dazu gibt’s ein attraktives Prämienmodell.

Wenn du Teil unseres Teams werden willst, schick uns deine Bewerbungsunterlagen (Motivationsschreiben, Lebenslauf und Gehaltsvorstellung) an gabriela.delian@skills.at. Wir freuen uns, dich kennenzulernen!

Internship and temporary staff

The myth of agency life – how true is it? What is it really like? If you would like to get a taste of agency life and are able to manage your time flexibly – then write to us and tell us why you are the right person for us.

Your contact person:
The Skills Group
Gabriela Wallner-Delian
MargaretenstraĂźe 70
1050 Wien
delian@skills.at